Samsung berharap untuk melaksanakan teknologi baru yang akan menyelamatkan nyawa pemandu yang mendapat tidak sabar apabila mereka terperangk...

Lori Keselamatan versi SAMSUNG teknologi pertama di DUNIA

Samsung berharap untuk melaksanakan teknologi baru yang akan menyelamatkan nyawa pemandu yang mendapat tidak sabar apabila mereka terperangkap di belakang trak semi-treler di lebuh raya tunggal lorong atau jalan raya,

Lori Keselamatan versi SAMSUNG teknologi pertama di DUNIA


Syarikat Korea mahu melancarkan garis 'Lori Keselamatan' selepas inspirasi untuk mengurangkan jumlah tinggi kemalangan jalan raya di Argentina yang berlaku di jalan-jalan satu lorong di memotong situasi.

Trak baru akan menggunakan kamera, video wayarles dan skrin paparan yang besar untuk membolehkan pemandu untuk melihat apa yang turun tombak ke arah mereka tanpa perlu mengambil risiko menarik diri ke dalam bahaya.

Kenderaan keselamatan akan mempunyai kamera wayarles melekat pada bidang mereka untuk menguasai jalan raya akan datang.

Imej-imej dari kamera akan disiarkan kepada dinding video diperbuat daripada empat monitor video yang terletak di belakang lori.

Kenderaan keselamatan akan mempunyai kamera wayarles melekat pada bidang mereka untuk menguasai jalan raya atau jalan di hadapan

Isyarat akan muncul pada monitor untuk 'memberi pemandu di belakang trak pemandangan apa yang sedang berlaku di depan'

Mereka monitor akan 'memberi pemandu di belakang trak pemandangan apa yang sedang berlaku di hadapan, walaupun dalam gelap malam,' menurut syarikat itu.
Samsung diuji prototaip trak dengan pelanggan perniagaan-ke-perniagaan, tetapi model ujian itu tidak lagi beroperasi.

Syarikat itu berkata ia mengesahkan  teknologi ini memboleh nyawa  diselamatkan.
'Langkah seterusnya adalah untuk melakukan ujian yang sama untuk mematuhi protokol negara yang sedia ada dan mendapatkan permit dan kelulusan yang diperlukan, "menurut syarikat itu.

'Untuk ini, Samsung sedang berusaha bersama-sama dengan NGO  dan kerajaan untuk pemanduan secara selamat'

Di Argentina, hampir satu orang mati dalam kemalangan kereta setiap jam.

0 comments: